• BIST 99.885
  • Altın 141,513
  • Dolar 3,5174
  • Euro 3,9253
  • İstanbul : 26 °C
  • Ankara : 21 °C
  • İzmir : 33 °C

Richard Dawkins'in Müslümanlarla ilgili tweet'i kıyamet kopardı

09.08.2013 12:08
Richard Dawkins'in Müslümanlarla ilgili tweet'i kıyamet kopardı
İngiliz evrimci biyolog ve yazar Richard Dawkins'in dün attığı bir tweet ortalığı karıştırdı.

Dawkins'in dün akşam saatlerinde paylaştığı, "Dünyadaki tüm Müslümanların aldığı Nobel ödülü sayısı Cambridge Üniversitesi bünyesindeki Trinity Koleji mensuplarının aldığından azdır. Gerçi onlar [Müslümanlar] da Orta Çağ'da harika şeyler yaptılar" tweet'i büyük gürültü kopardı.

Ateizm savunusuyla bilinen ve bir dönem yazılarının içeriği nedeniyle internet sitesine Türkiye'den girişler yasaklanan Dawkins, bu tweet'i yüzünden ağır eleştirilere maruz kaldı.

Takipçileri Dawkins'i ırkçı ve bağnaz olmakla suçlarken Twitter'da "Müslümanlar bir ırk mıdır?" tartışması başladı.

Bu eleştirilere Dawkins birkaç tweet'le daha yanıt verdi:

"Bir kişiye görüşleri yüzünden saldırabilirsiniz. Ama ilginç bir gerçeği ifade ettiği için? Kim derdi ki tek bir Cambridge koleji..."

"Müslümanlar bir ırk değildir. Sahip oldukları ortak değer bir dindir. Trinity [Koleji] yerine Yahudilerle kıyaslamayı tercih eder misiniz? Google'layın."

"Evet ben de [Nobel] barış ödüllerinin tartışmalı olduğuna katılıyorum. Belki de onları listeden çıkarmalıydım. Çıkarmayı yapın ve sonuçların ne olduğuna bakın."

"Cambridge Trinity Koleji ABD, İngiltere, Almanya ve Fransa dışında dünyadaki tüm ülkelerden daha fazla Nobel ödülüne sahip."

"Neden bir başka gruptan değil de Müslüman Nobellilerden bahsettim? Çünkü sık sık a) toplam sayıları b) bilimleri hakkında övünmeler duyuyoruz."

"Birçok insan ateistlerin kaç tane Nobel aldığını soruyor? Araştırmak gerek. Ben de bilmek isterim. Sanıyorum ki oranı çok yüksektir ve artmaktadır."

"Sonradan kabul edebileceğiniz bir şey bir ırk değildir. Basit bir olguyu ifade etmek bağnazlık değildir. Ve uzak geçmişte Müslümanlar bilimde harikaydı."

Bu haber toplam 483 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Gönül Bikim
09 Ağustos 2013 Cuma 12:22
12:22
Yalnız şu unutulmasın. Nobel hristiyanlara ait bir ödül ve kendileri hiç bir zaman layık bile olunsa bu ödülü müslümanlara vermez. Kendileri yarattıkları hristiyan klübünde mutlu mutlu yaşamaktalar!!! Müslümanların bu tarz açıklamalara gülüp geçmesi gerekirken bir yandan da şapkayı önlerine atıp düşünmesi ve bu söylemin haklı yanlarını da bulması gerekir çünkü şu bir gerçek ki tembellik müslüman toplumlarda var ve müslümanların bilime sanata gerekli eğilimi göstermeyip temeli din olan yaşamları sürdürdükleri ve hayata at gözlükleriyle baktıkları sürece eğitime gerekli önem verilmediği sürece daha çok aşağılanırlar...
78.183.48.195
Bekir Özdemir
09 Ağustos 2013 Cuma 12:22
12:22
Büyütecek bir sey yok Dogrusunu söylemis. Yine adamin dedigi gibi 900 lü yillarda sunu bulduk 1150 bunu bulduk diye böbürlenmeye gerek yok. Son 500 yilda ne yapmisiz. O seytan yapi si bu Kuranda yazmiyor. Deve varken Kamyonla yük tasinmaz.
Oruc Arab cölünde yetisen Zeytin ve furma ile acildiginda 70 misli daha cok sevap kazaniriz kurnazligini kacmisiz.
Kutey ülkelerinde yasayan müslümanlar 1 sevap kazanirken Arap yarim adasindakiler 70 misli sevap ta kar yapmis
Nobel ödülü de neymis
78.183.48.195
Emine Dilek
09 Ağustos 2013 Cuma 12:21
12:21
Kanit gostermeden atip tutanlara da bayiliyorum. NASA'nin bilim adamlari Muslumanmis, hahahaa. Bir tane Misirli var Dr. El Baz. Bir de demez mi cogu Musluman. Hangi Musluman devletin bir NASA'si var, ona baksana?
78.183.48.195
Nimet Uzuner
09 Ağustos 2013 Cuma 12:21
12:21
Dinleri ortacagin inanis bicimleri olarak kabul edip, 21.yüzyilda da manevi degerini korumak ve gelistirmek istiyorsaniz bilimin isigina ihtiyaciniz vardir. Din degil de baska bir gelenek düsünün binlerce yil evvel yasayan insanlarin üretim ve düsünüs seviyesinde normal görülen fakat günümüzün teknoloji caginda esamesi okunmayacak kadar pratigi mümkün olmayan olgulardirlar ki gecerliliklerini coktan yitirmislerdir. Ama düsünceyi baski altinda tutup insanlari sirf kolayca yönetebilmek ve siyasi cikar saglamak ugruna ortacag inanislarini bu günün insanina dayatmak, insanlari vahsetlere sürükleyecek boyutta celiskiler dogurmakta, sözde Allah adina cinayetler isletmektedir ve bu da malesef cok bariz bir sekilde müslüman dine mensup ülkelerde cereyan etmektedir. Batililarin farkinda oldugu ve müslüman ülkelere üstünlük sagladiklari tek olgu din hegemonyasinda bogulmak degil, bilimin isiginda dini inanclarin da hayat buldugu özgürlügü saglamalaridir. Bilimin öncülügünde dinler de yasayabilir fakat dinin hakimiyetinde bilim asla. Müslüman toplumlarin asmasi gereken en zaruri sorun burada yatiyor ki bir bakan cikip hem müslüman oldugundan güya övünüp, hem de biz müslümaniz bizden icat, mucit cikmaz diyerek kendi halkinin zekasinin batilidya oranla düsük ve eksik oldugunu ilan ediyor. Siz köle olmayi kabul ederseniz baskalarinin size ayna tutmasindan ürkmemeniz gerekiyor.
78.183.48.195
Baran Taş
09 Ağustos 2013 Cuma 12:21
12:21
Niye en çok kafa kesen biz en çok öldüren biz en çok masum insanların içinde bomba patlatan biz Allah'ı ekber diyerek en kendini havaya uçuran biz en çok peyrol satan biz siktirtsenize biz bize yeterıZ
78.183.48.195
Gökçe Öztürk
09 Ağustos 2013 Cuma 12:21
12:21
Kendisini eleştirebilmek ve kendi kusurlarını görebilmek elbette bir erdemdir. Ama bunu dozajında yapabilmekte bir bilgi ve denge işidir. Burada körü körüne müslümanlığı eleştirmeden önce açın biraz tarih okuyun, müslüman toplumların niçin gelişemediğine dair biraz daha fikir edinin. Elbette yobazlık ve geri kafalılık yüzünden büyük sıkıntılar yaşayan toplumlarız. Fakat bunların kaşıyıcısı da büyük ölçüde sömürgeci devletler olmuştur tarih boyunca. Körü körüne dini eleştirmek bir çağdaşlık göstergesi değil, tam aksine yobazlığın zıttı ama aynı kapıya çıkan bir at gözlülük göstergesidir. Zira menfaatleri uğruna dindar gözüküp etrafına zorbalık eden zihniyet ile, ateizmi bir marifet, bir yüksek zeka göstergesi gibi görüp, inançlı olmayı cehalet sayan ve gerçek dindarları hakir gören sözde enteller arasında pek bir fark yoktur bana göre. Sıkıntının kaynağını bilirsek ülkemiz adına daha güzel işler yapabiliriz diye düşünüyorum.
78.183.48.195
Diğer Haberler
  • Google Play kullanıcılarına müjde09 Ağustos 2014 Cumartesi 11:41
  • Yüksek Hızlı Trenler Ekonomiyi Canlandırıyor22 Temmuz 2014 Salı 13:52
  • Kendine güvenen girişimciler Etohum'a!13 Temmuz 2014 Pazar 14:14
  • Kristal netliğinde özgür müzik keyfi Türkiye’de09 Temmuz 2014 Çarşamba 15:40
  • IBM Türk Akıllı Şehirler Teknoloji Merkezi’ni açtı17 Haziran 2014 Salı 15:48
  • Bilim ne söylüyor, YÖK ne yapıyor29 Nisan 2014 Salı 11:04
  • Doğa Derneği Köy Okullarında26 Nisan 2014 Cumartesi 16:24
  • Twitter'da şok!12 Nisan 2014 Cumartesi 14:15
  • Twitter Açılıyor mu? İşte Cevabı03 Nisan 2014 Perşembe 17:49
  • Flappy Bird Hilesi Burada! Ölümsüzlük Hilesi - Çözümü08 Şubat 2014 Cumartesi 00:55